Dzienne archiwum: 17 października 2013

Dieta anty-zaparciowa

Dr House

Dieta anty-zaparciowa stawia sobie cel defekację bez udzielania się do środków farmakologicznych. Dieta zawiera duża ilość nie trawionych w przewodzie pokarmowym człowieka „błonnika” polisacharydów roślinnych (błonnika, pektyn, gum, hemicelulozy, ligniny). w tej diecie dzienna dawka człowieka powinna zawierać 40 g tych związków. Dieta bogatoresztkowa (anty-zaparciowa) charakteryzuje ją zwiększona ilość tych substancji (50-70 g dziennie). W zaparciach oprócz stosowania tej diety mozna stosować ją także w profilaktyce zespołu jelita drażliwego, powstawania uchyłków jelita grubego i raka jelita grubego, zapobieganiu rozwojowi miażdżycy, kamicy żółciowej, cukrzycy i otyłości powodowanej przez przejadanie się pokarmami wysokokalorycznymi, pozbawionymi składników bogato resztkowych. głowne przyczyny występowania metabolicznych chorób cywilizacyjnych jest żywienie się pokarmami wysoko oczyszczonymi. Natomiast polisacharydy roślinne dostarcza się razem z pokarmem co stanowi masę wypełniającą w przewodzie pokarmowym, zwiększają ilość wody w treści jelitowej, wchłaniają kancerogeny powstające w jelicie grubym z rozkładu kwasów żółciowych i przyspieszają ich wydalanie. Błonnik znacznie zmniejsza stężenie cholesterolu, trójglicerydów i glukozy.

http://www.youtube.com/watch?v=EIdgm1OHrGQ

Odleżyny

5

http://www.youtube.com/watch?v=0yOuvQVwiSU